A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей № 5 імені Р.К.Рапія Охтирської міської ради Сумської області

НУШ

Фото без опису

КОНЦЕПЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Досвід упровадження безпечного освітнього середовища у Новій українській школі в  ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 ім. Р.К.Рапія

Нова українська школа – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут враховують думку кожного, вчать критично мислити.

Фото без опису

Фото без опису

Головна мета Нової української школи – створити школу, в якій буде комфортно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті. Крім того батьки, відправляючи свою дитину до школи, повинні бути впевненими, що в закладі освіти з нею нічого не трапиться, вона навчатиметься в безпечному освітньому середовищі.

Фото без опису

Фото без опису

Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору та створення закладом безпечного освітнього середовища. Адміністрація та педагогічні працівники закладу доклали максимум зусиль для того, щоб освітнє середовище НУШ відповідало всім методичним рекомендаціям та сприяло вільному розвитку творчої особистості кожної дитини. З цією метою в навчальних приміщеннх класів створено навчальні центри (осередки): центр відкриттів, центр новин, центр матеріалів, комунікативний центр, центр тиші, центр вчителя, тематичний центр. Освітні середовища 1-2 класів закладу виглядають по-різному, оскільки при плануванні освітнього простору кожен вчитель враховував розміри класної кімнати, кількість учнів у класі, наявність технічних пристроїв та необхідного дидактичного матеріалу, особливі освітні потреби учнів.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

     Плануючи організацію освітнього середовища в початкових класах, учителі початкових класів вважають не лише важливим, а й необхідним брати до уваги теорію розвитку дитини, описану в працях багатьох відомих вітчизняних і зарубіжних авторів. У організації та управлінні класними колективами учителі керуються принципами, що відповідають розвивальним потребам дітей в соціокультурному контексті, а саме:

- участь у виробленні спільних правил;

- розвиток і підтримка дружніх стосунків, співпраця. Повага до однолітків та вчителів;

- відповідальність та успішність.

Освітнє середовище є відображенням філософії концепції Нової української школи та освітньої програми, тому адміністрація школи та вчителі початкових класів докладають максимум зусиль, щоб освітнє середовище у початкових класах було безпечним місцем, де діти відчувають себе захищеними та в безпеці, де відбувається більшість навчальних видів діяльності, де забезпечуються їхні базові потреби (потреби у навчанні) та додаткові потреби (для дітей з особливими освітніми потребами). Ми намагаємося створити баланс між навчальними видами діяльності, ініційованими вчителем, та видами діяльності, ініційованими самими дітьми, бо переконані, що саме таке середовище забезпечує можливості дітям робити власний вибір, можливості для розвитку нових та удосконалення наявних практичних навичок, отримання нових знань, розвитку свого позитивного ставлення до інших.

Оскільки учитель має бути моделлю бажаної поведінки і ставлення усі вчителі початкової школи протягом 2018-2020 років пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо навчання учнів перших класів відповідно до Концепції «Нова українська школа» та повною мірою розуміють свою роль як моделі бажаної поведінки та ставлення до людей з повагою, добротою й відповідальністю, що передбачає такі обов’язки:

:- поважати кожну дитину;

- вірити в успішність кожної дитини;

- бути чесними і визнавати власні помилки;

- вміти слухати й дотримуватися конфіденційності;

- бути послідовними й справедливими;

- мати високі очікування щодо кожного учня, у тому числі учнів з особливими освітніми потребами;

- цінувати особисті зусилля дітей;

- організовувати стимулююче навчальне середовище;

- постійно поновлювати свої знання про дитячий розвиток

Учителі 1-4 класів роблять усе можливе, щоб освітнє середовище сприяло заохоченню самовизначення дітей у класі та розвитку їхніх спроможностей, оскільки відомо, що люди, які контролюють те, що відбувається з ними, краще адаптовані до життя.

Фото без опису

Фото без опису

Одним із важливих чинників для розвитку самовизначення і самоактуалізації дітей є забезпечення можливості здійснювати вибір у класі і, відповідно, приймати самостійні рішення, усвідомлюючи при цьому їх наслідки. Такі можливості для вибору вчителі знаходили впродовж навчального дня – це і вибір навчальних матеріалів, підходу до вирішення проблеми, місця за столом, де хочуть працювати діти та ін. Адже, розширюючи сферу питань, до вирішення яких вони залучають учнів, вони тим самим покращують якість навчання.

Важливим складником системи формування нового змісту освіти є чітке бачення результатів педагогічного партнерства «учень – вчитель», в основі якого відповідні цінності, зазначені в Концепції Нової української школи, що, в свою чергу, рекомендовані Європейським парламентом та Радою Європи, і містять 24 риси і чесноти, що їх визнали пріоритетними понад 50 країн світу. Це креативність, цікавість, критичне мислення, любов до навчання, мудрість, відвага, наполегливість, чесність, енергійність, любов, доброта, соціальний і емоційний інтелект, співпраця, справедливість, лідерство, вміння пробачати, скромність, розсудливість, самоконтроль, поціновування краси, вдячність, оптимізм, гумор і віра. Діти приходять із сімей, де також є певні цінності, тому у спілкуванні під час освітнього процесу учителі їх обговорюють з усіма дітьми класу і визначають спільні цінності.

Фото без опису

Фото без опису

 

МОН затвердило модельні програми НУШ для базової школи 

 Інститут модернізації змісту освіти в себе опублікував самі програми.

Міністерство освіти і науки затвердило модельні навчальні програми НУШ для 5-9 класів.

Відповідний наказ опубліковано на сайті МОН.

За цими програмами почнуть навчатися п’яті пілотні класи з цього навчального року та всі п’яті класи – з наступного.

Як повідомляли представники Інститут модернізації змісту освіти (інституція, яка впроваджує пілотування НУШ) під час навчання пілотних шкіл від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС, процес затвердження модельних навчальних програм буде постійним, тому опублікований список можуть доповнити.

Усього затверджено 75 програм із таких предметів і курсів:

  • українська мова;
  • українська література;
  • зарубіжна література;
  • інтегрований курс української та зарубіжної літератур;
  • мови і літератури національних спільнот;
  • іноземні мови;
  • вступ до історії України та громадянської освіти;
  • досліджуємо історію і суспільство;
  • Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти;
  • Історія України. Всесвітня історія;
  • етика;
  • курс морального спрямування “Вчимося жити разом”
  • культура добросусідства;
  • здоров’я, безпека та добробут;
  • пізнаємо природу;
  • природничі науки;
  • математика;
  • інформатика;
  • технології;
  • мистецтво;
  • драматургія і театр;
  • музичне мистецтво.

Фото без опису

 

Презентації модельних навчальних програм можна подивитися за цим посиланням.

https://nus.org.ua/news/mon-zatverdylo-modelni-programy-nush-dlya-bazovoyi-shkoly-perelik/

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора