Аналіз роботи з розбудови внутрішньої системи якості освіти
ОХТИРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №5
ІМЕНІ Р.К. РАПІЯ
ОХТИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.03.2024 Охтирка № 41-о/д
Про аналіз роботи з розбудови
внутрішньої системи якості освіти
за напрямом "Педагогічна діяльність
педагогічних працівників"
у 2023/2024 навчальному році
Відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», частини другої статті 42 Закону України «Про повну загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 № 1480 «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 імені Р.К.Рапія, наказу по школі «Про створення робочих груп та проведення в закладі щорічного самооцінювання якості освіти у 2022/2023 навчальному році» № 165-о/д від 07.12.2022, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі, постійного підвищення якості освітньої діяльності, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу було проведено комплексне самооцінювання системи якості освіти за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» (Додаток 1).
Для проведення самооцінювання використовувалися наступні методи збору інформації:
- опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження);
- спостереження (за освітнім середовищем, проведенням навчальних занять тощо);
- вивчення документації закладу освіти.
Ураховуючи матеріали довідки,
Самооцінювання системи педагогічної діяльності закладу освіти засвідчило наступне. Учителі самостійно розробляють календарно-тематичні плани відповідно до державних стандартів загальної середньої освіти, навчальних програм, освітньої програми, розробляють навчальні програми на основі модельних. Під час розроблення календарно-тематичного плану враховуються особливості окремих класів, їхня профільність, спеціалізація тощо. За підсумками навчального року вчителі самостійно або спільно з колегами аналізують результативність календарно-тематичного планування, вносять необхідні корективи. У змісті календарно-тематичного планування присутні види роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями та спільними для них уміннями. Учителі самостійно визначають обсяг годин на вивчення навчальної теми, можуть змінювати послідовність вивчення тем у календарно-тематичному плані. Учителі використовують види, форми і методи роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями.
Учителі розробляють або використовують інформаційні освітні ресурси під час проведення навчальних занять або обов’язкових видів роботи для учнів. З розроблених освітніх ресурсів окремі учителі формують власне освітнє портфоліо. Вчителі розробляють або використовують електронні освітні ресурси з метою запровадження технологій дистанційного та змішаного навчання. Розроблені інформаційні ресурси оприлюднюються на сайті закладу освіти, сайтах професійних спільнот, у власних професійних блогах, фахових виданнях тощо. Відбувається процес поширення та обміну педагогічним досвідом.
У закладі освіти відбувається формування в учнів суспільних цінностей через зміст навчального матеріалу предметів. Під час проведення навчальних занять в учнів виховується почуття патріотизму, поваги до державної мови, законів України. Відбувається розвиток загальнолюдських цінностей, навичок співпраці та командної роботи. Педагогічні працівники сприяють розвиткові демократичних цінностей та громадянських компетентностей учнів. Особистим прикладом виховується в учнів толерантне ставлення та взаємоповага між учасниками освітнього процесу. Учителі володіють навичками використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі, використовують у своїй роботі інформаційно-комунікаційні технології, які сприяють оволодінню учнями ключовими компетентностями. Під час проведення навчальних занять використовуються медіаресурси, можливості Інтернет-мережі.
Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду, а також самоосвіту. Цікавляться новими тенденціями у розвитку освіти. Отримані навички та компетентності застосовують у викладацькій діяльності. Систематично аналізують і оцінюють свою роботу з метою вдосконалення власної педагогічної майстерності. Вдосконалюють свої знання та навички взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами. Керівництвом здійснюється аналіз професійного розвитку педагогічних працівників. Педагогічні працівники беруть участь у освітніх проєктах, інноваційній роботі, впроваджують нові форми та методи роботи в педагогічній діяльності.
Робочою групою було опрацьовано зібрані матеріали, узагальнено та складено висновок про результати самооцінювання за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» (Додаток 2).
НАКАЗУЮ:
1. Визнати роботу із розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» у 2023/2024 навчальному році задовільною.
2. Адміністрації закладу:
2.1. Урахувати при складанні річного плану роботи на 2024/2025 навчальний рік результати самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в закладі та анкетування учасників освітнього процесу щодо планування діяльності закладу на 2024/2025 навчальний рік. (До 30.08.2024р.)
2.2. Розробити рекомендації (Додаток 3) та спланувати заходи для поліпшення організації внутрішньої системи розбудови освіти у закладі з урахуванням результатів щорічного комплексного самооцінювання напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» (До 29.03.2024р.)
2.3. Проводити анкетування учасників освітнього процесу щодо поліпшення ефективній комунікації між батьками та педагогічними працівниками (Протягом 2024/2025 навчального року).
3.3. Створювати умови для заохочення та залучення педагогічних працівників у якості освітніх експертів (Протягом 2024/2025 навчального року)
3. Педагогічним працівникам забезпечити проведення заходів для учасників освітнього процесу щодо ознайомлення їх з правами та обов’язками, необхідністю дотримання академічної доброчесності та формування негативного ставлення до корупції. (Протягом 2024/2025 навчального року)
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ДИРЕКТОР Ольга СОТНІКОВА
Додаток 1
до наказу від 29.03.2024. №41-о/д
РЕЗУЛЬТАТИ САМООЦІНЮВАННЯ ЗА НАПРЯМОМ «ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ»
Напрям 3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти
Критерій 3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність
У Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 імені Р.К.Рапія Охтирської міської ради Сумської області календарний (календарно-тематичний) план є основним робочим документом вчителя. Він допомагає досягти очікуваних результатів навчання. Календарно-тематичне планування розробляється вчителем самостійно або спільно з іншими педагогами в структурі професійної спільноти закладу освіти.
Календарно-тематичний план, навчальна програма синхронізовані з освітньою програмою закладу освіти. Обсяг запланованих годин за планом не перевищує годин навчального плану освітньої програми закладу.
Педагогічні працівники використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння учнями не менш трьома ключовими компетентностями та уміннями. Учителі беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів, а саме: складають завдання, перевіряють роботи, надають консультації, проводять оцінювання навчальних досягнень.
У процесі вивчення роботи педагогів щодо календарно-тематичного планування зверталася увага на такі аспекти:
• відповідність планів Державним стандартам загальної середньої освіти;
• відповідність очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно з навчальними програмами з предметів (курсів);
• відповідність структури і обсягу календарно-тематичного плану освітній програмі закладу освіти, навчальному плану.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи наявні у вчителів календарно-тематичні плани?
• Чи забезпечує календарно-тематичне планування досягнення очікуваних результатів навчання, що передбачені Державним стандартом загальної середньої освіти?
• Чи відповідає зміст календарно-тематичного планування очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно з навчальними програмами предметів (курсів)?
Методи збору інформації, які було використано
• Вивчення документації (календарно-тематичні плани).
- Опитування (анкетування вчителів).
Результати опитування вчителів
(у опитуванні брали участь 37 вчителів)
Які джерела/ресурси Ви використовуєте при розробленні календарно-тематичного планування? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
зразки, що пропонуються фаховими виданнями; |
20 |
54 |
|
2 |
розробки з інтернет-сайтів і блогів, що стосуються викладання конкретного предмету |
16 |
43 |
3 |
рекомендації Міністерства освіти і науки України; |
35 |
94 |
4 |
досвід, запозичений у колег; |
8 |
21 |
5 |
спільна робота з колегами; |
28 |
75 |
6 |
власний досвід |
21 |
57 |
Критерій 3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування в учнів ключових компетентностей і умінь, спільних для всіх компетентностей
Процес навчання не може спиратися лише на передачу знань і навичок від учителя до учня. Педагоги мають вчити учнів використовувати набуті знання у повсякденній діяльності, робити висновки, самостійно ухвалювати рішення, критично мислити. Щоб досягти цієї мети, зміст навчального заняття, види роботи вчителя потрібно спрямовувати на оволодіння учнями ключовими компетентностями, простежувати у викладанні предметів (курсів) наскрізні змістові лінії (уміння, спільні для всіх компетентностей).
Учителі використовують зміст предмету для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму у процесі навчання та виховання здобувачів освіти.
Педагогічні працівники забезпечують власний педагогічний досвід враховуючи напрямки освітньої діяльності, обираючи різні види, форми, кількість годин, тематику та заклади підвищення кваліфікації (результат анкетування)
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
1. Обговорено на засіданнях педагогічної ради реалізацію науково-методичної проблеми, над вирішенням якої працює заклад освіти. Визначено етапи роботи та пріоритетні напрямки діяльності.
2. У календарно-тематичних планах, навчальних програмах учителі передбачали види робіт, спрямовані на розвиток оволодіння учнями ключовими компетентностями.
3. Вивчено роботу вчителів шляхом спостереження за проведенням навчальних занять.
Що оцінюємо
• Чи простежують вчителі під час проведення навчальних занять зв’язок навчального контенту з життям, чи розглядають практичні проблемні ситуації, простежують наскрізні змістові лінії?
• Чи простежується розвиток критичного мислення учнів, вміння робити висновки, самостійно ухвалювати рішення під час проведення навчальних занять?
Методи збору інформації, які було використано
- Спостереження (за проведенням навчальних занять).
- Усне опитування.
- Опитування (анкетування учнів).
- Вивчення документації (календарно-тематичні плани)
Чи використовується під час навчання та позаурочних заходів
(у опитуванні брали участь 244 учні )
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
||||||
постійно |
часто |
інколи |
ніколи |
постійно |
часто |
інколи |
ніколи |
||
|
Лабораторне обладнання |
25 |
50 |
169 |
- |
10 |
28 |
39 |
- |
2 |
Мультимедійне обладнання (інтерактивна дошка, проектори, телевізори) |
28 |
53 |
163 |
- |
11 |
22 |
67 |
- |
3 |
Комп’ютерна техніка та програми та/або гаджети |
75 |
100 |
69 |
- |
31 |
41 |
28 |
- |
4 |
Візуалізація корисної інформації (карти, графіки, формули тощо) |
67 |
103 |
74 |
- |
27 |
42 |
30 |
- |
5 |
Інтернет |
162 |
83 |
1 |
- |
66 |
34 |
- |
- |
6 |
Наочність (муляжі, моделі, макети, гербарії, колекції) |
74 |
111 |
59 |
- |
30 |
45 |
24 |
- |
7 |
Спортивна зала/спортивний майданчик |
193 |
51 |
- |
- |
79 |
21 |
- |
- |
8 |
Спортивний інвентар (м’ячі, обручі, гімнастична стінка, канат, ракетки, гімнастичні палиці, скакалки тощо) |
235 |
9 |
- |
- |
96 |
4 |
- |
- |
Критерій 3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів (за потреби)
Рішення про реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії прийняті на підставі заяви батьків, затверджені наказом директора закладу освіти. До роботи з цими здобувачами освіти залучені вчителі, що працюють із відповідними класами. Для дітей з особливими освітніми потребами створені команди психолого - педагогічного супроводу, проведена відповідна робота.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
• Чи використовується в закладі освіти розроблення індивідуальних освітніх траєкторій, індивідуальних програм розвитку для дітей, які цього потребують?
• Чи наявна співпраця при розробленні індивідуальної освітньої траєкторії та індивідуальної програми розвитку між учителями, учнем/ ученицею, практичним психологом і батьками?
• Чи використовувались для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії інші організаційні форми освітнього процесу, крім класно-урочної?
Методи збору інформації
• Опитування (анкетування учнів і батьків).
• Вивчення документації (індивідуальні навчальні плани)
Результати опитування вчителів
(у опитуванні брали участь 37 вчителів)
Яку підтримку Ви надаєте учням у їхньому навчанні?
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
мотивую до вивчення предмету, створюючи ситуацію успіху під час навчальних занять |
16 |
43 |
|
2 |
беру участь у розробці та реалізую індивідуальні освітні траєкторії для учнів |
2 |
4 |
3 |
надаю індивідуальні консультації |
3 |
8 |
4 |
даю можливість учням висловлювати власну думку, сприймаю їхні погляди, підтримую ініціативи |
6 |
16 |
5 |
створюю на заняттях атмосферу взаємоповаги, творчості, співпраці |
9 |
24 |
6 |
розробляю різнорівневі завдання та пропоную дітям самостійно обрати рівень складності |
5 |
12 |
7 |
ніяк не підтримую |
- |
- |
Результати опитування батьків(у опитуванні брали участь 616 осіб)
Перелік тверджень |
Кількість чоловік/відсоток |
|||
Ви задоволені організацією освітнього процесу в школі? |
Так, задоволений |
Переважно задоволений |
Переважно незадоволений |
Не задоволений |
570/93 |
- |
46/7 |
- |
Критерій 3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо)
. Вчителі створюють різноманітні освітні ресурси:
● розробки, плани-конспекти, сценарії занять;
● додаткові інформаційні матеріали для методичного забезпечення проведення уроків;
● тестові перевірочні контрольні роботи та моніторинги;
● практичні і проєктні завдання для роботи учнів під час проведення навчальних занять та вдома;
● завдання для самостійного опрацювання учнями;
● календарно-тематичні плани;
● електронні освітні ресурси для дистанційного навчання.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи розробляють вчителі публікації, методичні розробки, матеріали до навчальних занять?
- Чи використовують розроблені освітні ресурси у процесі проведення навчальних занять, зокрема із застосуванням технології дистанційного та змішаного навчання?
- Чи формує вчитель власне педагогічне портфоліо?
- Чи відбувається обмін досвідом між вчителями у закладі освіти?
Методи збору інформації
Вивчення документації (ознайомлення зі створеними освітніми ресурсами).
Критерій 3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей в учнів у процесі їхнього навчання, виховання та розвитку
Одним із ключових компонентів формули НУШ (Концепція «Нова українська школа») є наскрізний процес виховання, який формує цінності. Під час проведення навчальних занять педагогічні працівники поєднують виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів.
Вчителі закладу освіти організовують і проводять освітній процес як єдине ціле навчального і виховного компонентів, чим досягається його цілісність, неперервність. Зокрема наскрізний характер мають такі виховні компоненти як:
● повага гідності, прав і свобод людини, дотримання прав людини в освітньому просторі закладу освіти;
● повага до культурної багатоманітності;
● визнання цінності демократії, справедливості, рівності та верховенства права, формування правової свідомості;
● розвиток громадянської свідомості та відповідальності;
● розвиток навичок критичного мислення та медіаграмотності;
● розвиток навичок співпраці та командної роботи;
● формування здорового і екологічного способу життя;
● виховання гендерної рівності
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи простежується наскрізний процес виховання під час проведення навчальних занять?
- Чи поєднують вчителі виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів?
Методи збору інформації
- Спостереження (за проведенням навчальних занять).
Критерій 3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології в освітньому процесі
Використання інформаційних ресурсів та інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі дає змогу підвищити продуктивність роботи, раціональними шляхами досягати необхідного результату. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) — це технології, спрямовані на створення, розповсюдження та обробку інформаційних ресурсів.
Для ефективного використання ІКТ педагогічними працівниками в закладі освіти створена необхідна матеріальна база: 52 комп’ютери (2 комп’ютерних класи, 13 класів початкової ланки, кабінет директора, кабінети заступників директора, психолога, соціального педагога, бібліотекаря). 75% педагогічних працівників забезпечені ПК, 6 класів обладнані інтерактивними поверхнями, встановлено загальний доступ до мережі Інтернет.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи володіють педагогічні працівники навичками використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі?
- Чи використовують вчителі ІКТ у викладацькій діяльності?
- Чи вдосконалюють вчителі свої навички з використання ІКТ?
Методи збору інформації
• Вивчення документації (електронні освітні ресурси, протоколи засідань педагогічної ради).
• Спостереження (за навчальним заняттям).
Вимога/правило 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
Критерій 3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з особами з особливими освітніми потребами
Вибір тематики для професійного зростання педагогічні працівники обирають вільно та самостійно.
Професійне зростання, підвищення кваліфікації вчителя — це безперервний процес. Причому цей процес не обмежується якоюсь однією формою. Це участь педагогічних працівників у різноманітних тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах тощо.
Адміністрація навчального закладу дбає про створення належних умов для своєчасного підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Педагогічними працівниками відмічено, що у навчальному закладі практично відсутні фактори, що перешкоджають їхньому професійному розвитку.
Процес професійного зростання педагогічних працівників не обмежується лише формами підвищення кваліфікації при СОІППО. Вчителі беруть участь у різноманітних тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах тощо. У межах власне закладу освіти обмінюються досвідом роботи, розробляють навчальні заняття, готують публічні виступи, беруть участь у підготовці і проведенні методичних заходів, здійснюють педагогічні дослідження. Все це робить підвищення кваліфікації безперервним системним процесом. П ять педагогічних працівників зареєструвались для проходження сертифікації у 2023/2024 навчальному році.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
• Чи використовує вчитель різні форми підвищення кваліфікації?
• Чи відповідають напрями підвищення кваліфікації освітній програмі закладу освіти?
• Чи простежується в закладі освіти зростання якісно-кваліфікаційного рівня педагогічних працівників?
Методи збору інформації
• Вивчення документації (портфоліо педагогічного працівника, протоколи засідань педагогічної ради, накази керівника з основної діяльності, річний план роботи закладу освіти, свідоцтва і сертифікати про підвищення кваліфікації).
• Спостереження (за проведенням навчальних занять)
- Опитування (анкетування вчителів)
Результати опитування вчителів
(у опитуванні брали участь 37 вчителів)
За якими формами відбувалося підвищення Вашої професійної кваліфікації? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
1 |
Курси ОІППО |
33 |
89 |
2 |
Методичні семінари |
23 |
63 |
3 |
Конференції |
19 |
51 |
4 |
Майстер-класи |
17 |
46 |
5 |
Вебінари |
31 |
83 |
6 |
Онлайн-курси |
27 |
73 |
7 |
Самоосвіта |
34 |
92 |
Яку тематику для професійного зростання Ви обирали впродовж останніх 5 років? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
1 |
Законодавче забезпечення освітнього процесу |
3 |
8 |
2 |
Методичні аспекти викладання предметів та курсів |
20 |
54 |
3 |
Інклюзивне навчання |
19 |
51 |
4 |
Форми організації освітнього процесу |
16 |
43 |
5 |
Профілактика та прояви девіантної поведінки здобувачів освіти |
1 |
3 |
6 |
Психологічні особливості роботи зі здобувачами освіти різних вікових категорій |
4 |
12 |
7 |
Безпечне освітнє середовище |
17 |
46 |
8 |
Формування у здобувачів освіти громадянської позиції |
1 |
3 |
9 |
Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті |
22 |
60 |
10 |
Ділове українське мовлення |
1 |
3 |
У закладі освіти створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації тощо?
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
1 |
Так |
36 |
97 |
2 |
Переважно так |
1 |
3 |
3 |
Переважно ні |
- |
- |
4 |
ні |
- |
- |
Що перешкоджає вашому професійному розвитку? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
1 |
Опір з боку керівництва |
- |
- |
2 |
Відсутність матеріального заохочення з боку керівництва |
- |
- |
3 |
Недостатня матеріально-технічна база |
7 |
19 |
4 |
Погані умови праці |
- |
- |
5 |
Жодних перешкод |
30 |
81 |
Критерій 3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти
Якість освітньої діяльності неможлива без інновацій. Інноваційна діяльність в освіті виявляється передусім в оновленні та освоєнні нового змісту освіти. У Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 імені Р.К.Рапія педагоги можуть брати участь у освітніх проєктах, які реалізуються закладом освіти, а також іншими установами та організаціями. З 1996 року частина класів початкової школи працюють за педагогічною технологією «Росток», яка головною метою має створення необхідних соціальних, психологічних, педагогічних передумов розвитку особистості. Зокрема цьогоріч 67 учнів початкової школи (1-А, 3-А, 4-А класи) навчаються за педагогічною технологією «Росток».
Педагогічні працівники закладу здійснюють інноваційну діяльність. Головними напрямками роботи з упровадження інноваційних перетворень є розвивальна система навчання. Системна участь педагогічного та учнівського колективу школи в інноваційній діяльності сприяє підвищенню мотивації кожного вчителя до професійного саморозвитку, відкритості до змін, формуванню стресостійкості, створенню комфортних психологічних умов, урізноманітненню форм методичної роботи та досягненню педагогами й учнями найвищих результатів власної діяльності. Суть інновації полягає у створенні психомистецьких технологій (навчальних курсів, розвивальної взаємодії з метою досягнення високих результатів психосоціального та інтелектуального розвитку всіх учасників освітнього процесу.
У закладі здійснюється інноваційна діяльність. «Школа сприяння здоров’ю» головною метою має сприяння формуванню в учнів життєвих навичок як шляху до здорового способу життя та розвитку творчої соціально розвиненої особистості.
Умов для всебічного розвитку творчого потенціалу учнів, на основі гуманізації, інтеграції, екологізації змісту освіти; становлення духовної культури особистості в процесі формування цілісної картини світу та уявлення про місце людини в ньому як невід’ємної частини природи; формування загальнолюдських цінностей в гармонії з національним самоусвідомленням, розвитку творчих здібностей відповідно до вікових особливостей
Переважна більшість учнів (77%) учнів вважають, що їхня думка має значення, вислуховується та враховується в освітньому процесі.
За підсумками опитування учнів переважна більшість вважають, що вчителі їх підтримують та вірять у їхні успіхи.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
• Чи беруть участь педагогічні працівники в інноваційній, дослідно-експериментальній діяльності?
• Які результати інноваційної діяльності вчителя?
• Чи впроваджуються результати дослідно-експериментальної роботи в освітній процес закладу?
• Чи залучаються педагогічні працівники закладу освіти у якості освітніх експертів до участі в інституційних аудитах, експертизи і розроблення тестових завдань ЗНО?
Методи збору інформації
• Вивчення документації (свідоцтва та сертифікати освітніх експертів, які зберігаються в особових справах педагогічних працівників, публікації педагогічних працівників)
Вимога/правило 3.3. Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти
Критерій 3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства
Для забезпечення необхідного розвитку дитини необхідно будувати освітній процес на засадах педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. Педагогіка партнерства передбачає роль учня як рівноправного учасника освітнього процесу, відповідального за результати свого навчання.
Педагогічні працівники використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти. Забезпечують конструктивну співпрацю з батьками учнів формах та способах на засадах партнерства.
Особистісно орієнтований підхід неможливий без постійної взаємодії, діалогу, неупередженого ставлення до учнів. Педагогічні працівники забезпечують необхідні умови особистісно орієнтованого навчання:
● відмова від орієнтації освітнього процесу на пересічного школяра;
● обов’язкове максимально можливе врахування інтересів кожної дитини;
● підхід до дитини як до особистості;
● забезпечення свободи і прав дитини в усіх проявах її діяльності;
● урахування вікових та індивідуальних особливостей дитини;
● забезпечення морально-психологічного комфорту дитини.
Підхід до організації освітнього процесу комплексний - не розподіляється на навчальний і виховний, тому забезпечення особистісно орієнтованого підходу здійснюється педагогічними працівниками наскрізно.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи простежуються під час освітнього процесу можливості розвитку учнів та їхня самореалізація?
• Чи забезпечується в ході освітнього процесу психологічний комфорт дитини?
• Чи реалізується у закладі освіти персоніфікований підхід у роботі з учнями?
• Чи застосовуються диференційовані завдання?
• Які організаційні заходи із впровадження особистісно орієнтованого навчання здійснюються в закладі освіти?
Методи збору інформації
• Спостереження (за проведенням навчальних занять).
• Опитування (анкетування учнів).
Результати опитування учнів
(у опитуванні брали участь 244 учні)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
||||||
так |
Переважно так |
Переважно ні |
Ні |
так |
Переважно так |
Переважно ні |
Ні |
||
1 |
Учителі мене підтримують |
63 |
131 |
43 |
7 |
26 |
54 |
18 |
3 |
2 |
Учителі вірять у мене і мої успіхи |
59 |
126 |
48 |
11 |
24 |
52 |
20 |
- |
3 |
Учителі мене поважають |
82 |
129 |
30 |
3 |
34 |
53 |
12 |
1 |
4 |
На моє прохання вчителі мені допомагають |
110 |
132 |
2 |
- |
45 |
54 |
1 |
1 |
Критерій 3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками учнів з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотний зв’язок
Не менш важливим складником формування атмосфери довіри є налагодження комунікації між учасниками освітнього процесу. Таке спілкування може мати різноманітні формати, але всі можливі формати мають об’єднувати такі спільні риси:
• повага до іншої людини;
• відкритість;
• конструктивність;
• неформальність.
Інформацію про критерії оцінювання результатів навчання учні отримують як на початку навчального року, так і безпосередньо під час виконання різних видів робіт. Незначна частина отримує дану інформацію після безпосереднього звернення до вчителя.
Переважна більшість батьків задоволені комунікацією між батьками та вчителями та загалом організацією освітнього процесу в школі.
Більшість батьків вважають, що учителі завжди та переважно завжди справедливо оцінюють навчальні досягнення учнів. Батьки володіють інформацією щодо критеріїв, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень учнів.
У школі налагоджено професійну співпрацю, діють 10 професійних спільнот вчителів, створено творчі групи, консультативний центр, школа молодого вчителя. Методична підтримка проводиться за різними формами: взаємовідвідування навчальних занять, наставництво, проведення майстеркласів, відкритих уроків, тренінгів.
Адміністрація закладу освіти сприяє створенню психологічного клімату, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру. Більшість педагогів вважають, що психологічний клімат закладу сприяє співпраці педагогів.
Вибудовуючи взаємовідносини з батьками, учителі закладу освіти орієнтовані на конструктивний діалог і розподілене лідерство. Ініціатива до співпраці зі сторони батьків вітається, однак частіше спостерігається запрошення до співробітництва від педагогічних працівників, адже до цього їх спонукає професійний обов'язок, професійна компетентність.
Питання і проблеми комунікування закладу освіти з батькамизаконними представниками періодично розглядаються у закладі освіти на батьківських зборах, нарадах при директорі, тощо.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
• Чи комунікують педагогічні працівники з батьками, наскільки системно це відбувається?
• Який зворотний зв’язок найчастіше отримують батьки від педагогів?
• Через які канали найчастіше відбувається комунікація з батьками?
• Чи використовуються для комунікування різні канали зв’язку, інтерактивна Інтернет-платформа чи інші онлайн-ресурси?
• Чи є позитивний результат комунікування педагогічних працівників із батьками?
• Яка частка батьків позитивно оцінює результати комунікування.
Методи збору інформації
Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників)
Результати опитування вчителів (у опитуванні брали участь 37 вчителів)
Які форми комунікації з батьками Ви використовуєте? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
Батьківські збори |
28 |
76 |
|
2 |
Індивідуальне спілкування з батьками |
37 |
100 |
3 |
Не бачу сенсу в комунікації з батьками |
- |
- |
Результати опитування батьків ( у опитування брали участь 616 осіб)
Педагоги закладу освіти забезпечують зворотній зв’язок із Вами?
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
Так, завжди |
262 |
43 |
|
2 |
Переважно так |
279 |
45 |
3 |
Іноді |
26 |
4 |
4 |
Ні, ніколи |
- |
- |
У який спосіб Ви отримуєте інформацію про діяльність закладу освіти (можливо обрати декілька варіантів відповідей)?
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
Батьківські збори |
333 |
54 |
|
2 |
Інформація класного керівника |
566 |
92 |
3 |
Спільноти в соціальних мережах |
105 |
17 |
4 |
Сайт |
316 |
51 |
5 |
Інтерактивна платформа |
- |
- |
6 |
Важко отримати інформацію |
6 |
1 |
Критерій 3.3.3. У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці
Одним із чинників, який впливає на професійне зростання педагогічних працівників, є співпраця і комунікація з колегами, налагодження командної роботи. Атмосфера доброзичливості в педагогічному колективі сприяє ефективному розв’язанню освітніх проблем. Взаємне збагачення педагогічними здобутками, спільний пошук оптимальних методів і форм викладання призводить до професійного зростання та вдосконалення системи освітньої діяльності.
Серед методичних та організаційних форм командної роботи педагогічних працівників,що впливають на якість освітньої діяльності в закладі освіти визначені:
• спільне планування роботи;
• робота над розв’язанням відповідної науково-методичної проблеми;
• взаємовідвідування навчальних занять;
• інтеграція змісту навчальних предметів;
• поширення педагогічного досвіду.
Практикуються колективні, групові та індивідуальні форми роботи, направлені на спільний пошук оптимальних методів і форм викладання, виявлення, дослідження і розв'язування актуальних науково-методичних проблем. З педагогічними працівниками проводяться тренінги з питань налагодження командної роботи, пропонується опитування з метою виявлення потреб в комунікації, інформації чи наявних проблем; організовується роботи творчих груп з реалізації проектної, дослідно-експериментальної, самоосвітньої роботи; планування, самоаналізу та самооцінюванню освітньої діяльності тощо.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- В яких формах відбувається співпраця між педагогічними працівниками у закладі освіти?
- Чи наявне і наскільки ефективне в закладі освіти наставництво?
- Які основні результати командної співпраці можна відзначити?
Методи збору інформації
- Вивчення документації (протоколи засідання педагогічної ради і нарад при директорові).
- Опитування (анкетування педагогів)
Результати опитування вчителів (у опитуванні брали участь 37 вчителів)
Чи задоволені ви мотиваційними заходами, які практикуються у закладі?
№ з/п |
Так |
% |
Ні |
% |
1 |
86 |
62 |
14 |
38 |
Психологічний клімат закладу освіти сприяє співпраці педагогів?
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
Так, у закладі створені всі умови для співпраці |
29 |
78 |
|
2 |
В цілому так, але співпраця, переважно, є ситуативною |
8 |
22 |
3 |
В цілому ні, співпраця з колегами практично відсутня; |
- |
- |
4 |
Психологічний клімат закладу не сприяє співпраці. |
- |
- |
Оцініть діяльність педагогічної ради закладу освіти
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
|||
так |
Переважно так |
Переважно ні |
ні |
||
Педагогічна рада функціонує системно та ефективно, розглядаються актуальні питання діяльності закладу, рішення приймаються колегіально і демократично |
95 |
2 |
- |
- |
|
2 |
Педагогічна рада функціонує системно, але помітна відсутність активності у педагогічних працівників під час прийняття рішень |
2 |
2 |
7 |
26 |
3 |
У діяльності педагогічної ради відсутня системність, розглядаються виключно поточні питання |
- |
- |
6 |
31 |
4 |
Діяльність педагогічної ради заважає системі управлінської діяльності у закладі освіти |
- |
- |
- |
37 |
Вимога/правило 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання учнів на засадах академічної доброчесності
Критерій 3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності
Академічна доброчесність є невід’ємною складовою забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, а дотримання принципів академічної доброчесності під час освітнього процесу впливає не лише на якість шкільної освіти, а й на формування в учнів таких важливих цінностей, як чесність, довіра, справедливість, взаємоповага, відповідальність.
Адміністрацією закладу періодично моніториться стан дотримання норм академічної доброчесності у закладі освіти. Це робиться шляхом вивчення публікацій педагогічних працівників, опитування педагогічних працівників і учнів, спостережень за проведенням навчальних занять.
Педагогічні працівники під час проведення педагогічної та методичної діяльності, оцінювання результатів учнів дотримуються Положення про академічну доброчесність, формують культуру академічної доброчесності здобувачів освіти шляхом інформування основних засад та принципів академічної доброчесності.
Спостереження за освітнім процесом засвідчує, що педагогічні працівники неупереджено здійснюють оцінювання навчальних досягнень учнів, керуючись чіткими критеріями; дотримуються самі і вимагають від здобувачів освіти неухильного виконання норм законодавства України про авторське право і суміжні права; відпрацьовують з учнями правила посилання на джерела інформації; ведуть просвітницьку роботу щодо дотримання академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи дотримуються педагогічні працівники норм академічної доброчесності в освітній діяльності?
- Чи розробляють вчителі завдання, спрямовані на творчу і аналітичну роботу учнів, критичне мислення?
Методи збору інформації
• Спостереження (за проведенням навчального заняття).
• Опитування (анкетування педагогів; учнів).
• Вивчення документації (документ про академічну доброчесність у закладі освіти, протоколи засідань педагогічної ради)
Результати опитування вчителів(у опитуванні брали участь 37 вчителів)
Що Ви робите для того, щоб запобігати випадкам порушень академічної доброчесності серед учнів (списування, плагіат, фальсифікація тощо)? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
Знайомлю учнів з основами авторського права |
17 |
46 |
|
2 |
Проводжу бесіди щодо дотримання академічної доброчесності |
34 |
92 |
3 |
На уроках даю такі завдання, які унеможливлюють списування |
14 |
38 |
4 |
Використовую методичні розробки для формування основ академічної доброчесності |
9 |
24 |
5 |
Вважаю це зайвим |
- |
- |
Що саме Ви робите для забезпечення академічної доброчесності в своїй професійній діяльності?
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
При використанні інформації завжди вказую використане джерело |
10 |
28 |
|
2 |
Унеможливлюю списування (добираю відповідні завдання, застосовую індивідуальні варіанти завдань) |
1 |
3 |
3 |
Оцінюю результати навчання учнів об’єктивно і неупереджено |
34 |
92 |
4 |
Проводжу бесіди відповідної тематики з учнями та їхніми батьками |
7 |
19 |
5 |
Вказую колегам на плагіат в їхніх матеріалах |
- |
- |
6 |
Не вважаю за потрібне щось робити |
- |
- |
Критерій 3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності учням
У нашому закладі вчителі наголошують, що доброчесність — це один із чинників, який забезпечує розвиток суспільства. У структурі методичної роботи закладу освіти, в роботі шкільних професійних спільнот досліджується питання академічної доброчесності.
Основні аспекти дотримання академічної доброчесності учнями: самостійне виконання завдань; використання у навчальній діяльності лише перевірених та достовірних джерел інформації; дотримання правил посилання на джерела інформації, яка використовується;
Успішній реалізації політики академічної доброчесності у закладі сприяють: оприлюднення вчителями чітких критеріїв оцінювання, залучення учнів до розробки критеріїв оцінювання, застосування формувального оцінювання, надання позитивного зворотного зв'язку, налагодження партнерських відносин між учителями і учнями. Дотримання учасниками освітнього процесу моральних норм і правил етичної поведінки сприяють утвердженню принципів академічної доброчесності у закладі.
Як було оцінено виконання даного критерію
Для оцінки виконання даного критерію було вивчено такі питання:
- Чи інформують педагогічні працівники учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість?
- Чи розробляють вчителі завдання, які унеможливлюють списування?
Методи збору інформації
• Спостереження (за проведенням навчальних занять).
• Опитування (анкетування учнів)
Результати опитування учнів (у опитуванні брали участь 244 учні)
Проводяться з Вами бесіди про важливість дотримання академічної доброчесності: неприпустимість списування та плагіату, необхідності вказувати джерела інформації, які використовуються тощо? (можливо обрати декілька варіантів відповідей)
№ з/п |
Перелік тверджень |
Кількість чоловік |
% |
Так, регулярно проводяться |
129 |
53 |
|
2 |
Так, але нерегулярно |
93 |
38 |
3 |
тільки на початку навчального року |
27 |
11 |
4 |
Подібні заходи не проводились |
10 |
4 |
5 |
не розумію, про що йдеться |
- |
- |
Таким чином, аналізуючи результати проведеного самооцінювання за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» можна зробити висновок, що в закладі здійснюється ефективне планування своєї діяльності педагогічними працівниками з використанням сучасних інноваційних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей. Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень педагогічної майстерності. Забезпечують співпрацю з учнями, з батьками учнів на засадах педагогіки партнерства з дотриманням академічної доброчесності.
На підставі вищезазначеного, можна відзначити другий (достатній) рівень оцінювання якості освітньої діяльності закладу.
до наказу від 29.03.2024р №41-о/д
Рекомендації
для поліпшення організації внутрішньої системи розбудови освіти у закладі з урахуванням результатів щорічного комплексного самооцінювання напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників»
1.Опрацювати методику формування ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти з метою ефективного використання освітніх технологій відповідно до вимог Державних стандартів початкової та базової середньої освіти.
2.Формувати цілісність і наскрізність компетентнісного змісту освітньої діяльності, у тому числі інтегрованих змістовних ліній для формування суспільних цінностей, як на рівнях початкової, базової і профільної освіти, так і на рівні горизонтальних міжпредметних зв’язків. Передбачити у 2024/2025 навчальному році розробку педагогічними працівниками компетентісних завдань і навчальних проектів для формування наскрізних умінь і навичок здобувачами освіти.
3.Використовувати методики та застосовувати принципи педагогіки партнерства, як тип взаємодії співпраці педагогічних працівників із здобувачами освіти, їх підтримки та мотивації до навчання. Формувати в педагогічних працівників навички надання зворотнього зв’язку щодо навчального поступу, роботи і поведінки здобувачів освіти під час проведення навчальних занять.
4.Під час розроблення навчально-методичних матеріалів педагогічним працівниками приділяти більшу увагу інструментам, які розвивають критичне і системне мислення, творчість та ініціативність здобувачів освіти.
5.Застосовувати корекційні прийоми реалізації індивідуального підходу в освітньому процесі та розвитку пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
6. Забезпечити системний підхід до планування, формування та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів.
7.Провести роботу з популяризації педагогічного досвіду педагогічних працівників закладу освіти, оприлюднення власних методичних розробок.
8.Забезпечити реалізацію Положення про академічну доброчесність учасниками освітнього процесу шляхом постійної профілактичної роботи.
9.Педагогічним працівникам для посилення навчально-пізнавальної діяльності учнів використовувати обладнання та засоби навчання під час проведення навчальних занять.
10.Використовувати можливості для особистого професійного розвитку, передбачені Порядком підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою КМУ України від 21.08.2019 № 800.
11.Сприяти ознайомленню та залученню учителів початкових класів, математики, історії, української мови та літератури до процедури сертифікації педагогічних працівників.
12.Активізувати роботу вчителів щодо формування та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів.
13.Активізувати діяльність вчителів щодо публікацій матеріалів з професійної тематики та методичних розробок.
14.Активізувати роботу вчителів щодо залучення учнів до науково-дослідницької роботи.
15.Сприяти залученню педагогічних працівників у якості освітніх експертів.
Додаток 2
до наказу від 29.03.2024 №41-о/д
Висновок про результати самооцінювання за напрямом «Педагогічна діяльність» за 2023/2024 н.р.
Рівні оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти |
|||
Перший (високий) |
Другий (достатній) |
Третій (вимагає покращення) |
Четвертий (низький) |
Вимога/правило 3.1 Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей учнів |
|||
|
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність. У вчителів наявні календарно-тематичні плани |
|
|
|
Календарно-тематичне планування забезпечує досягнення очікуваних результатів навчання, що передбачені Державним стандартом загальної середньої освіти |
|
|
|
Зміст календарно-тематичного планування відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно з навчальними програмами |
|
|
|
предметів |
|
|
|
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування в учнів ключових компетентностей і умінь, спільних для всіх компетентностей |
|
|
|
Під час проведення навчальних занять учителі простежують зв’язок навчального контенту з життям, розглядають практичні проблемні ситуації, простежують наскрізні змістові лінії |
|
|
|
Простежується розвиток критичного мислення учнів, вміння робити висновки, самостійно ухвалювати рішення під час проведення навчальних занять |
|
|
|
3.1.3 Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів |
|
|
|
|
Наявна співпраця при розробленні індивідуальної освітньої траєкторії та індивідуальної програми |
|
|
|
розвитку між учителями, учнем/ ученицею, практичним психологом і батьками |
|
|
|
Використовуються для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії інші організаційні форми освітнього процесу, крім класно- урочної |
|
|
3.1.4 Педагогічні працівники створюють та використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги) |
|
|
|
|
Вчителі розробляють публікації, методичні розробки, матеріали до навчальних занять |
|
|
У процесі проведення навчальних занять використовують розроблені освітні ресурси, зокрема із застосуванням технології дистанційного та змішаного навчання |
|
|
|
|
Вчителі формують власне педагогічне портфоліо |
|
|
У закладі освіти відбувається обмін досвідом |
|
|
|
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей в учнів у процесі їхнього навчання. Виховання та розвитку |
|
|
|
|
Простежується наскрізний процес виховання під час проведення навчальних занять |
|
|
Вчителі поєднують виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів |
|
|
|
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології в освітньому процесі |
|
|
|
Педагогічні працівники володіють навичками використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі |
|
|
|
Вчителі використовують ІКТ у викладацькій діяльності |
|
|
|
Вчителі вдосконалюють свої навички з використання ІКТ |
|
|
Вимога/правило 3.2 Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників |
|||
|
3.2.1. Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
|
|
|
Вчителі використовують різні форми підвищення кваліфікації |
|
|
Напрями підвищення кваліфікації відповідають освітній програмі закладу освіти |
|
|
|
В закладі освіти простежується зростання якісно- кваліфікаційного рівня педагогічних працівників |
|
|
|
|
3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах. |
|
|
|
|
Педагогічні працівники беруть участь в інноваційній, дослідно-експериментальній роботі |
|
|
|
Результати дослідно-експериментальної роботи впроваджуються в освітній процес закладу |
|
|
|
|
Педагогічні працівники закладу освіти залучаються у якості освітніх експертів |
Вимога/правило 3.3 Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти |
|||
|
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогічного партнерства |
|
|
|
Під час освітнього процесу простежується можливість розвитку учнів та їх самореалізація |
|
|
|
В ході освітнього процесу забезпечується психологічний комфорт дитини |
|
|
|
|
У закладі освіти реалізується персоніфікований підхід у роботі з учнями |
|
|
|
Застосовуються диференційовані завдання |
|
|
|
В закладі здійснюються організаційні заходи із впровадження особистісно орієнтованого навчання. |
|
|
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками учнів з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’зок |
|
|
|
Педагогічні працівники системно комунікують з батьками учнів |
|
|
|
|
Батьки учнів отримують від педагогічних працівників зворотній з’вязок |
|
|
Для комунікації батьків учнів та педагогічних працівників використовують різні канали зв’язку |
|
|
|
|
Результат комунікації батьків учнів та педагогічних працівників є позитивним |
|
|
3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці |
|
|
|
Співпраця між педагогічним працівниками відбувається в різноманітних формах |
|
|
|
|
В закладі освіти наявне ефективне наставництво |
|
|
|
Спостерігаються позитивні результати співпраці |
|
Вимога/правило 3.4 Організація педагогічної діяльності та навчання учнів на засадах академічної доброчесності |
|||
|
|
3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності |
|
|
|
Педагогічні працівники дотримуються норм академічної доброчесності в освітній діяльності |
|
|
|
Вчителі розробляють завдання, спрямовані на творчу і аналітичну роботу учнів, критичне мислення |
|
|
|
3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності учнями |
|
|
Педагогічні працівники інформують учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість |
|
|
|
|
Учителі розробляють завдання, які унеможливлюють списування |
|